ES CA EU GL VA EN
Mapes Previsió i Temps Real
OPPE logo
OPPE logo

Inicio de sesión


OPPE logo
Oficina de Información
Avda. del Partenón, 10 - 28042 Madrid - España
Tel: +34 915245500 - Fax: +34 915245501
Webmaster
Para cualquier duda técnica sobre este sitio web póngase en contacto con nosotros:
webmaster@puertos.es
Contacto para Medios
  • Jefe del Gabinete de Prensa
    Emilio Gómez Fernández
    Tlf.: 91.5245517
    egomez@puertos.es
  • Técnica del Gabinete de Prensa
    Elena Morales Sanz
    Tlef.: 91.5245517
    emorales@puertos.es
Formulario de Contacto




OPPE logo
Buscar:

 

Skip Navigation LinksPuerto.es · Inici · Espanya exporta la seva experiència creuerística a l'Amèrica Llatina
A
A
Espanya exporta la seva experiència creuerística a l'Amèrica Llatina

El president de Puertos del Estado imparteix una conferència magistral en la V Trobada Regional de Creuers i Turisme Nàutic Fluvial


Espanya exporta la seva experiència creuerística a l'Amèrica Llatina

 

  • L'experiència espanyola es converteix en referent per als ports llatinoamericans.
  • El turisme de creuers genera un volum de negoci de 1.300 M€ i dóna ocupació a més de 28.600 persones.
  • Barcelona i les illes Canàries i Balears es troben entre les 10 principals destinacions del món.
  • El sistema portuari invertirà 285 M€ en la millora de les instal·lacions per a passatgers en el període 2017-2021.
  • Totes les administracions, juntament amb la iniciativa privada, han de col·laborar per presentar una oferta atractiva i competitiva.

     
     

06-10-2017(Ministeri de Foment). El president de Puertos del Estado, José Llorca, convidat pel govern de l'Uruguai a través de l'Administració Nacional de Ports, ha impartit una conferència magistral en el marc de la V Trobada Regional de Creuers i Turisme Nàutic Fluvial que se celebra a Colonia del Sacramento (Uruguai). A la trobada, en què han participat representants de les administracions corresponents de l'Argentina, Xile, el Paraguai i l'Uruguai, així com de les principals empreses navilieres del sector, com MSC i Royal Caribbean, el president de Puertos del Estado ha tingut l'oportunitat de posar en valor les experiències i els assoliments dels ports espanyols en matèria de trànsit de mercaderies i passatgers, particularment de creuers, així com en matèria d'infraestructures, i ha presentat Espanya com un referent i model a seguir en matèria portuària.

 

Durant la seva intervenció, Llorca ha presentat un balanç complet del sector portuari a Espanya durant els darrers 20 anys. Així, l'evolució positiva del trànsit portuari de mercaderies els darrers anys (el 2016 s'han batut tots els rècords, amb més de 510 milions de tones) ha anat acompanyada per uns màxims històrics en el trànsit de passatgers, amb més de 32,6 milions de persones, dels quals 8,7 milions van ser creueristes. Tot això ha propiciat que en l'últim any la xifra de negoci del sistema portuari superés els 1.060 M€, amb un resultat de l'exercici de 217 M€.

 

El turisme com una de les principals fonts d'ingressos del PIB nacional, 77.000 M€ el 2016, ha anat basculant en les darreres dècades del "sol i platja" cap a altres ofertes que van des de l'art, la cultura, el paisatge, la gastronomia… I a totes els uneix la destinació escollida. Per això, segons Llorca, l'arribada a aquesta destinació a través d'un port obre tota mena de possibilitats i genera sinèrgies de creixement en altres sectors de l'economia. En el cas d'Espanya, segon país europeu per volum de visites individuals amb més de 4,5 milions de creueristes, el sector creuerístic aporta al PIB del turisme espanyol el 10,9 % i, a més, genera un volum de negoci de 1.300 M€ i dóna ocupació a més de 28.600 persones.

 

El ràpid creixement del sector a escala mundial —més de 24,7 milions de persones es van embarcar en un creuer el 2016— ha propiciat que diversos ports espanyols s'enfilin fins a les primeres posicions del rànquing mundial. Així, Barcelona, amb més de 2,6 milions de creueristes el 2016, s'ha convertit en la primera destinació europea i la sisena del món, i les illes Canàries i les Balears, amb 1,98 i 1,95 milions de passatgers, respectivament, tanquen la llista del TOP 10 de destinacions. Encara que Amèrica en conjunt continua acaparant la major part del mercat, les destinacions europees han anat guanyant adeptes. Així, mentre que a principis del segle XXI Amèrica concentrava el 91 % del mercat i Europa el 9 %, el 2016 Amèrica havia baixat fins al 63 % i Europa ja tenia el 36 % del mercat.


La nòmina de ports espanyols s'incrementa quan posem el focus en el continent europeu, i apareixen una vintena de ports espanyols, deu dels quals amb més de 100.000 passatgers.


LES CLAUS DE L'ÈXIT ESPANYOL

 

Segons Llorca, no es pot entendre l'evolució que ha tingut el mercat del creuer a Espanya sense tenir en compte l'aposta que l'administració ha fet per garantir unes infraestructures adequades; en particular, pel que fa als ports. Així, en el període 2000-2016, el sistema portuari ha invertit prop de 300 M€, als quals s'hi podrien sumar els més de 240 M€ invertits en la millora de la interfície Port-Ciutat, i les previsions per als anys vinents, període 2017-2021, contemplen uns altres 285 M€ i 62 M€ per a aquests conceptes.

 

Paral·lelament, segons ha comentat el president de Puertos del Estado, l'administració ha adoptat altres iniciatives com la reducció dels costos portuaris per ús d'infraestructures, la reducció dels costos dels serveis que es presten als bucs, l'augment dels terminis de concessions, etc., iniciatives que han permès reduir els costos d'escala i incrementar la presència de navilieres i d'operadors als ports espanyols.

 

Aquestes iniciatives s'han vist reforçades pel desplegament promocional que tots els implicats hem fet perquè la marca Espanya figuri en posicions destacades en tot tipus d'esdeveniments del sector. La campanya "Blue Carpet: Step into Spain through world class ports" ha consolidat la imatge i els missatges que identifiquen tots els ports espanyols a escala mundial, com han reconegut tots els assistents a la cimera. En aquest sentit, la presència espanyola a la V Trobada que se celebra a l'Uruguai serà molt útil per intercanviar experiències i promocionar les destinacions de tots dos continents.

 

No obstant això, ens enfrontem a grans reptes; la competència és cada cop més dura i, com ja s'ha vist, el mercat asiàtic ha entrat en acció, segons Llorca. Hem de ser imaginatius, aconseguir que creixi l'oferta terrestre, és a dir, que les companyies navilieres tinguin en compte noves destinacions i activitats a l'hora de programar rutes i escales. Per a això és indispensable que totes les administracions implicades (ajuntaments, comunitats autònomes, administració central) juntament amb la iniciativa privada col·laborin per compatibilitzar el flux de visitants i que siguem capaços de presentar una oferta atractiva i competitiva.

 

No existen Comentarios.